PŘÍPADOVÉ STUDIE

Střední firma zabývající se zpracováním surovin (hornin)

„Firma měla produkt vysoké kvality, u něhož byl problém přiblížit ho spotřebitelům, které odradila vyšší cena. Vedení firmy se o prosazení svého výrobku na trh snažilo rok, poptávka však stále byla téměř nulová.“

Středně velká firma s přibližně 30 zaměstnanci, která se zabývá zpracováním, úpravou a prodejem hornin (především přírodního bentonitu) se na nás obrátila s úkolem vyřešit malý odbyt jednoho specifického produktu.

Firma má díky prodeji přes velkoobchody celorepublikový dosah. Její hlavní oblastí působnosti je zpracování surovin s víceúčelovým použitím. Jedna z těchto možností byla výroba potřeb pro chovatele drobného zvířectva. Z tohoto odvětví byl i zmíněný problémový produkt.

Tím byl výrobek, který byl doposud úspěšně prodáván ve variantě standard. Firma se však rozhodla pro inovaci produktu a nabídla zákazníkům variantu prémium. Více než rok se ji snažila firma zavést na trh, ale zákazníci odmítali akceptovat zvýšenou cenu a produkt nekupovali. Bylo to především z toho důvodu, že jim nebylo správně předáno sdělení, v čem přesně inovace spočívá a proč by měli volit právě tento produkt. Původní výrobek - standard měl stále stabilní prodeje a jeho obliba u zákazníků neklesala.

Zadání od klienta znělo: Zvýšit odbyt a zájem spotřebitelů o produkt prémium za pomoci vyhledání nových odbytišť a tržních příležitostí, kde by se výrobek uplatnil.

Následovala analýza problému zahrnující tyto kroky:

Provedli jsme analýzu trhu s chovatelskými potřebami. Zaměřili jsme se na identifikaci konkurence, kvalitu a cenu konkurenčního zboží. Vytipovali jsme největší okruh spotřebitelů, identifikovali jsme jejich potřeby.

Hlavním problémem se ukázala neschopnost velkoobchodů a následně prodejen vysvětlit zákazníkovi, proč raději volit inovovaný výrobek s vyšší cenou a jakou přidanou hodnotu jim přináší.

Proto došlo k zavedení nové marketingové strategie, která byla nastavena přímo na míru spotřebitelů:

Obrátili jsme se na spotřebitele prostřednictvím chovatelských skupin. Pro každého nového majitele zvířete jsme připravili prezentační balíček s výrobkem a propagačními materiály. Tento balíček dostal majitel prostřednictvím chovatele, který zároveň od firmy obdržel ten samý balíček. Velkou roli sehrálo i zastupování výrobce na všech tuzemských výstavách určených pro konečné spotřebitele – chovatele drobného zvířectva. Došlo zde k představení firmy, ale i prémiového produktu prostřednictvím videoprezentace, ale i pořádání soutěží s věcnými dary a dalšími prvky přímé prezentace.

Došlo k zřízení klubu zákazníků z řad chovatelských skupin. To pomohlo upevnit vztah k zákazníkům a vybudování značky.

Přibližně 6 měsíců jsme se věnovali vytváření povědomí o inovativním výrobku a následujících 12 měsíců jsme se zaměřili primárně na aktivní marketing, který mířil na koncové spotřebitele. Spolupráce probíhala i následující roky, pracovalo se především na stabilizaci proběhnuvších kroků a udržování prodeje.

Výstup: Došlo ke splnění zadaného úkolu. Z téměř neznámého produktu s nulovým odbytem jsme vytvořili žádané zboží se zvyšující se poptávkou.

Navíc jsme odbourali nechuť obchodníků zavádět toto zboží do svého sortimentu.

Také máte problém s prodejem svého produktu? Chyba často není v tom, že by spotřebitel neměl o výrobek zájem, ale že je o něm špatně informován. I s tím vám dokážeme pomoct!

Máte otázku specifickou pro vaši firmu? Napište nám, abychom se s vámi mohli spojit

...a nebo nám můžete zavolat. Stačí vytočit číslo 515 535 600 a od 8:00 do 16:00 nás vždy zastihnete.

Kancelář:
Kociánka 8/10
612 00 Brno

Telefonické spojení:
vedení firmy: 515 535 604
obchodní oddělení: 515 535 600

E-mail:
info@mar-ekon.cz

MAR-EKON s.r.o.
Bosonohy 501E (sídlo firmy)
642 00 Brno

IČ: 269 59 887
DIČ: CZ 269 59 887

Zápis u KOS v Brně, oddíl C, vložka 48093

Na této stránce v rámci poskytování služeb využíváme cookies. Nastavení používání a dostupnosti cookies upravíte v nastavení svého prohlížeče.